söndag 11 april 2010

På´t igen!

Troligtvis följer ingen min blogg längre så det är väl dags att göra ett försök igen :)

Jag har faktiskt försökt att skriva några gånger men det blir liksom inget bra som kommer ur mig. Jag tror inte att det beror på att jag inte har haft nåt att skriva om, men jag vet inte :P

Har bara vart orkeslös på senaste, jag kan förstå att folk gillar att det börjar bli vår ute, men jag får bara ont i magen. Jag vet inte riktigt varför men det slår aldrig fel, varje år det börjar bli ljust och fint ute så infinner sig magonten och den lätta ångesten. Detta kanske inte är nån trolig anledning till att jag inte har bloggat med tanke på att jag inte uppdaterat sen i januari men ändå.

Är så där härligt tankspridd, slö och paranoid. Häromdagen blev jag rädd när jag stod i badrummet och tvättmaskinen började centrifugera. En annan dag förklarade jag för Robban att jag inte gillade att trycka på "ned-vevnings-knappen" till rutan i bilen för att jag va rädd att dörren skulle råka öppna sig. Helt logiskt när knappen sitter mellan sätena. Tecken på galenskap?

Skolan går bra men jag är inte särskilt motiverad, vilket är väldigt konstigt eftersom jag tycker att det är kul. Så blir jag förbannad på mig själv för att jag inte pluggar fastän jag egentligen vill. Mycket märkligt det där. Får hoppas att jag klarar kommande tenta i alla fall.

Har ju även blivit faster till Jamie, har hälsat på honom men han var så trött, och så liten.

Påsken spenderades i Grums med familjen Cabrera-Skalski, och Matheo hade som vanligt växt en hel del sen sist. Men det var lika roligt som vanligt att träffa dom, och vi ät mat och spelade TP, och jag sög inte riktigt lika mycket som vanligt :)

Nej jag vet inte alls vad det vart med mig på senaste, önskar att jag hade nåt riktigt tydligt att skylla på så att jag kunde göra nåt åt det fort men det är nog en liten blandning, får väl helt enkelt ta det med lite ro och inte jaga upp mig som en galning som jag brukar göra så kanske allt återgår till det normala igen :)

Just dagen idag har spenderats i älsklingens trädgård med en kratta i handen, hann inte riktigt bli helt klar innan jag åkte hem så det ska bli kul att se nästa gång jag kommer dit att det är fint i trädgården. Solen tog en del i ansiktet också så det faktiskt har hettat lite på kinderna under kvällen.

Planer för veckan är skola, skola, skola och fixa vinterdäck, känns som man kanske är ute lite väl sent men jag orkar inte stressa upp mig, tror jag. Tänkte försöka att träffa lite kompisar också, har varit dåligt med det på senaste minsann!

Men nu är det dags för kvällsbestyr! På återseende!

1 kommentar:

  1. Jag följer din blogg:P

    Och du..det finns vårdepressioner.. all press man har på sig att komma iform till beachen, allt ROLIGt man MÅSTE göra under sommaren osv. Det är ganska mkt press på en på våren, faktiskt.

    SvaraRadera