tisdag 24 mars 2009

Uuuuuurg

Usch idag va de sista dagen på skolan då, känns trist, har vart så jävla sköj ju... Hehe Sp2:an hade med sig kladdkaka till mig som dom hade skrivit mitt namn med kolasås på :) Plus stjärnströssel! Det tråkiga med att göra nåt roligt är att det är så dubbeltråkigt när man inte ska göra de längre :P verka dock som att Ulf skulle behöva en vikarie framöver litegrann så vi får väl se om de kanske blir lite mer. Får nog ta och plugga till lärare ändå, har ju alltid vart intresserad av det men trott att jag vill göra nåt "större" men efter dessa veckor så har jag börjat på att inse att om nåt "större" innebär att dra in massa pengar åt ett företag så är jag inte särskilt intresserad. Såklart att det skulle kännas kul att bli riktigt framgångsrik inom nåt men när man tänker efter så är ju faktiskt det viktigaste att man mår bra och att man trivs på sitt arbete. När jag började plugga till socionom så hade jag ju som mål att kunna jobba med ungdomar men helst i förebyggande syfte och gymnasielärare passar ju i alla fall delvis in på den beskrivningen så jag tror de kan bli bra. Utbildningen är ju däremot sjukt lång, just dom ämnen jag vill läsa är ju såklart de längsta också, typiskt! Men jag har ju inte bestämt mig helt än men det lutar åt svenska och samhällskunskap, men för att kunna läsa till samhällskunskapslärare så behöver man matte b, och det är ju enda kursen jag har IG i, men detta diskuterade jag med syon på skolan idag i personalrummet och då satt ju lägligt nog matteläraren där så jag fick börja läsa med en gång på komvux i vilken takt jag ville så de ska nog va snabbt fixat :) Eftersom jag har läst det förut så trodde Thomas att det skulle gå ganska fort, dessutom lättare när man har ett mål, att man måste ha matte B för att komma vidare liksom så jag är taggad, tänkte att jag skulle passa på att i alla fall försöka läsa matte C också om B funkar bra.

Gud va tråkig jag är som alltid bara skriver om jobb men de e ju liksom de jag tycker är roligast :) Får ta och skaffa mig ett liv framöver när jag fått ordning på mina idéer och kan koncentrera mig på annat :P

Ringde boxer idag med men fick inte mycke hjälp, ringde tandläkaren också men fick inget svar, får prova imorrn igen. Ska greja i lägenheten imorrn och torsdag så de blir riktigt ordentligt, så mycke grejor att gå igenom bara så ja blir galen tror jag!

Eftermiddagen har spenderats med Regina, vart iväg och handlat plus käkat, och tjötat halvt ihjäl oss tror jag :) Faktiskt mycket roligare att umgås när man liksom inte bor ihop :P Så man kan ju nästan säga att vi är särbos nu då :P Hehe fast jag sover hemma hos henne inatt eftersom min tv inte är igång än, men hon e inte hemma :p

nej ska la slappa lite nu, upp tidigt imorrn och ha möte med al-teamet :)

1 kommentar:

  1. Ska nog åka bort till hösten oxå. Take care

    /M

    SvaraRadera