tisdag 3 mars 2009

Trist dag

Vaknade fruktansvärt sent idag också, visserligen gött att vila ut men så drygt att förstöra hela dagen genom att sova. Skulle vart in till stan och shoppat med Regina men det blev inget med det, började plocka här hemma och packat lite och klockan bara rann iväg plus att jag inte mådde nå bra så jag fick be henne att vi tar de en annan dag. Hittade gamla papper från gymnasiet, Ulfs resedagbok från när vi tågluffade och Indienresan, va fan skitdeppigt att läsa för man längtar tillbaka så mycket. Kanske därför humöret föll så få på mig :P Eller att vädret suger... Men jag gillar inte att tänka på gymnasiet för jag känner mig så misslyckad sen dess på nåt sätt, hade ju så mycket planerat och en massa saker jag ville göra och mål med livet och bla bla, vart tusan tog det vägen? Snart tre år sen jag tog studenten nu och det känns inte som att jag gjort nåt vettigt alls sen dess, inte för att det är så himla bråttom med det och jag skulle absolut kunna göra nåt vettigt men alla idéer är liksom borta :P Har vilja men ingen fantasi och då är det ju lite svårt att komma på vad man ska göra som känns meningsfullt :) Menmen det kommer väl. Jag hatar bara när känslan av meningslöshet faller över en och man börjar granska vad man gör med sitt liv eller vill göra eller har gjort och man märker att man nästan går bakåt i utvecklingen. Hehe blev riktigt djupa tankar :)

Väntar på ett Regina ska komma hem så tänkte jag fixa gött käk, kanske ungsgjord fläskfilé med färskost, eller nåt. Ska ta och rycka upp mig också så jag inte är så sävlig att umgås med :P

Är ledig ända fram till lördag 16.00 nu :) Enda planerna för veckan är en första-hjälpenkurs på torsdag och möte med Fröding på fredag så jag får veta vad jag ska undervisa i. Syrran fyller ju 25 imorrn också så jag det blir ju troligtvis kalas där imorrn, inte troligtvis om det blir kalas eller ej men jag vet ju inte säkert att det blir imorrn. Ska se med Regina om vi ska ta stan imorrn istället så jag kan hitta nån bra present :) Har även lovat Adam att det faktiskt blir bio denna veckan :P Nej nu får det att bli nåt gjort :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar