onsdag 4 mars 2009

Inte trist dag

Hehe vilket deppigt inlägg jag skrev igår, märkte att jag verkligen behövde vilan för denna dagen har varit super :)

Kom upp i tid idag då jag skulle följa med Laura till Säffle och kastrera Mirre, han smet såklart när jag skulle ta ut honom i bilen men det var lätt att få in honom igen så vi kunde brumma iväg. Var lite krångligt att få ut honom UR bilen och in till veterinären bara men även det gick till slut. Den veterinären har ju ingen sköterska eller så, så jag fick låna ett par handskar och hålla i Mirre när han gav bedövningsspruta, usch de va inge kul... Sen skulle han ju rakas också eftersom han var så tovig så då fick jag också vara med och hålla lite här och där men de gick ju bra eftersom han sov så djupt då :) MEN sen fick jag även hålla i benen på honom när själva kastreringen skulle ske och det kan jag lova inte var så kul, usch fy fan! Klara inte av att kolla så jag titta bort hela tiden, råkade dock sätta tillbaka blicken lite för tidigt... bläää, stackars gubben. Sen fick han lite sprutor och så var det klart :) Han sov gott i mitt knä hela vägen hem.

Väl hemma så tog jag och Regina ett ryck och rensade ur grejor som vi sen körde till tippen. Passade även på att tvätta och greja lite. Sen var det dags för ett kalas hos syrran som fyllde 25 idag :) Det bjöds på kakor och Cola :) I gengäld fick hon en vääääldigt stor blomma av mig, ett mindre träd skulle nog jag kalla det, dock ingen kruka för det hittade jag ingen där jag köpte blomman :P Var roligt att vara där för hon och jag har inte setts alls mycket på senaste och det är väldigt trist för jag skrattar alltid så mycke när jag är där :)

Efter det bar det av hem till kusinerna, skulle egentligen kollat på film som Matti lånat men det slöades till och jag tror vi tursades om att somna på soffan :P Fick iaf i mig lite lasagne innan det var dags att åka hem och ta hand om tvätten.

Har varit en riktigt go och lugn dag och resten av veckan fortsätter i samma stil :) Ska visst jobba ett par timmar imorrn innan kursen, men det är nästan bara bra så att jag kommer upp i tid igen :) På eftermiddagen ska jag ta den där shoppingturen med Regina, försöka hinna träna och kanske sola. Kanske även blir hockey eller bio.. Fredagen blir ju som sagt lugn också, bara ett möte med Frödig, ska träffa en kompis på en öl på eftermiddagen, va dumt det låter med öl på eftermiddagen, tidig kväll är väl bättre att säga :P Fick även veta att Skalski och Matheo kommer upp under helgen så ska väldigt troligt trägga henne på kvällen där med, hoppas jag hinner se till Matheo också, får ju lämna lite presenter till honom redan nu eftersom jag inte hinner träffa honom mer innan han fyller 2 år om några veckor :)

Jössemejen vilket långt inlägg det blev, får nog ta en dusch och krypa till kojs sen :) Hoppas alla haft en lika bra dag som jag :)

1 kommentar: