fredag 24 juli 2009

Halsböld

Ja, jag har lyckats få en halsböld, det låter riktigt äckligt, och det är riktigt äckligt! Kanske inte så konstigt att jag vart lite omotiverad på senaste :P Vaknade igår av att jag hade sjukt ont i halsen, trodde inte man kunde ha så ont så jag ringde vårdcentralen och fick en tid 20 min senare, dock visade inte provet på halsfluss och sänkan var bara lite för hög så jag fick gå hem igen men doktorn sa att jag skulle komma tillbaka direkt om det blev värre. Så jag åkte och jobba igår, kanske inte va jättesmart men de funka typ.. Men sen vakna jag imorse vid halvsjutiden av att det faktiskt var värre, mycke värre, gjorde ont i halsen bara av att andas så jag fick vänta till vårdcentralen öppnade idag igen och ringa dit och fick en ny tid, doktorn kolla bara lite snabbt i halsen och såg direkt att det inte alls såg så kul ut så jag fick en remiss till öra, näsa, halsmottagningen.

När jag väl kom dit så kolla dom lite och konstaterade att det nog var en böld bakom halsmandeln så dom ville skära lite i den för att se om det skulle komma var :( Det var bland det äckligaste jag vart med om, var inte direkt beredd på att det skulle blöda så mycke så det var tur att jag inte svimma, har ju blivit så känslig med att se blod på mig själv, fast nu slapp jag ju se de på mig själv iaf, behövde bara se de komma ut ur mig :( Bläää! Ont som satan gjorde det, och ännu värre när bedövningen släppte. Men dom tyckte verkligen att jag var uthärdig som orkade med att dom grejade klart allt i samma omgång liksom så jag sa "Ja men det är lika bra för när detta är klart så vet jag att jag slipper det sen så det är lika bra att få det gjort" då kolla läkaren på mig lite ledsamt och sa "Jo men vi kommer behöva göra om detta imorrn igen för att det ska läka så bra som möjligt". Gah! Det är ju helt okej första gången för då visste jag ju inte att det skulle göra så grisigt ont men imorrn kommer jag ju veta det! Usch! Idag var Ben gullig och följde med mig, tur det, hade verkligen inte velat sitta där själv! Och imorrn ska syrran va så snäll och följa med mig så jag slipper köra själv i alla fall :) Det tycker jag är väldigt väldigt snällt för hon skulle egentligen ut idag men nu ska hon va nykter så hon kan följa med mig, jag är väldigt tacksam för det :)

Så när jag kom hem förut blev det krossade värktabletter i blåbärskräm och det gjorde susen :) Inte helt då men det gör inte alls lika ont längre tack och lov :) Fick ju jäääääättestora kåvepelin också men det gick bra att svälja dom när jag hade fått i mig lite smärtstillade :) Plus att jag blev sjukskriven i 10 dagar också :( Men doktorn tyckte att det kunde va okej att börja jobba i slutet av nästa vecka kanske om jag mådde väldigt mycke bättre. Jag kommer bli rastlös som tusan jag! Skulle ju börja på nygamla jobbet till veckan också så ny fick jag ringa till 2 chefer och sjukanmäla mig, mindre kul. Men Mette var jättegullig när jag prata med henne så det kändes skönt :)

Ben har just åkt för han ska jobba idag så jag får väl lägga mig och läsa eller nåt, kanske lika bra att jag är själv så jag inte pratar så mycket så halsen får vila :P Men jag tror jag lyckades övertala Matti att komma hit ikväll och hålla mig sällskap :D

2 kommentarer:

  1. Tjena!
    Sitter och googlar runt på halsböld för jag har just genomgått samma äckliga ingrepp.
    Anledningen till att jag letar runt är att jag glömde fråga hur många dar det brukar ta innan man kan käka som vanligt igen.
    Kan lugna dig med att andra dagen inte är lika hemsk, åtminstone var den inte det för mig. Det gick snabbare, och var inte lika mycket som skulle ut.
    Hoppas du blir bättre!
    // L

    SvaraRadera
  2. Men gud, din stackare... Det där lät inte alls trevligt. Hoppas det går så snabbt över som det bara kan för dig. Krya på dig!!

    SvaraRadera