tisdag 16 juni 2009

Jorå

Idag har det vart en helt okej semesterdag, trots vädret :P Började med att åka ut till jobbet för att slänga iväg lite mail, blev dock kvar en stund eftersom det kom en buss :) Känns inte sådär kanon att lämna stackarna så underbemannade, så det jag gjorde min första semesterdag på min första semester var att jobba. En timme bara så det var ju som sagt ingen fara och helt frivilligt :)

Det bar sen av till brorsan som ville ha min experthjälp med att slipa chevan, vi ägnade ju en hel sommar åt att göra det för ett par år sen, det var inte lika kul denna gången, men han hade laddat upp med ett flak coors light "att dämpa slipdammet i halsen" som han så fint uttryckte det :P Men som vanligt fick han dra iväg till jobbet så vi hann inte göra så mycket. Fattar inte att han orkat jobba på samma företag i åtta år utan att nånsin haft ett schema. Får bli mer slipning en annan dag.

Katta kom bort efter hon slutat jobbet så vi åkte hem till mig och laga käk, mumsigt värre blev det! Tog en promenad bort så hon fick se lägenheten hon ska hjälpa mig renovera, hon är så positiv så nu tror jag verkligen att det kan bli bra =) Vi hann även med en film under kvällen, Changeling hette den va... äh ja iaf, den var bra och man blev lessen här och där men kanske inte den bästa film jag sett, helt okej för en måndag kväll iaf :P


Imorrn så ska vi ju ha ett litet personalmöte och jag tyckte det var dags att arbetskamraterna hitta på nåt roligt ihop så efter mötet blir det ölbrännboll :) Även bjudit in city och våxnäs, meeen jag är ju inte så bra på planering, eller jo det är jag fan visst det men inte denna gången, men en av killarna på city var så gullig att han ringde runt till typ alla cityfolk för att se vilka som ville med, mycket uppskattat =) Så imorrn kväll kommer bli kanon!

Jag har suttit och funderat ganska mycket ikväll sen Katta åkte hem, det är ganska skönt att kunna vara ledig och märka att man börjar tänka på saker som man liksom glömmer bort lite när man har alla vardagsgrejer att tänka på. Jag tror att det är nyttigt att påminnas om saker ibland och komma ihåg vad som betyder nåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar