lördag 14 mars 2009

Det kallas effektivitet!

Jodå minsann, idag har det hänt grejor! Vaknade i lagom tid av att Laura ringde och erbjöd sig att hjälpa mig flytta, nu fick jag ju tyvärr tacka nej till det eftersom jag föredrar att inte ha både min storebrors nuvarande flickvän och han ex på samma ställe, det kanske är löjligt av mig men jag tyckte ändå att det kändes skönt att kunna säga ärligt till Laura att det var därför jag tackade nej, det är en väldigt bra sak med Laura, att man kan säga saker uppriktigt till henne och att hon tar det på helt rätt sätt, man behöver liksom inte snirka runt med saker och det tycker jag är skönt eftersom jag inte är bra på att linda in saker, inte för att just dethär var en sån stor sak men det är ändå en sak jag uppskattar hos henne :) Dessutom vet jag att hon har varit sjuk och jag vet även att hon inte är så bra på att ligga hemma och vila och hönsig som jag är så hade jag nog bara blivit orolig så fort jag såg att hon bärt tunga grejor eller så :P Men nu var det ju inte Laura jag skulle skriva om, jag ville bara nämna att det var jäkligt schysst av henne att erbjuda sig :)

Hur som helst så började jag småpacka det mesta imorse sen kom Regina hem så packade vi lite mer innan det var dags för lunch, hann även med ett ärende till jobbet innan det plus hämta bilen hos snälla Vincent som lånade ut sin :) Plockade sen upp Matti som skulle med till Ikea som bärhjälp innan jag hämtade Johansson och Adam (ringde dem och bad om hjälp och då var dom på gymmet och hade just bytt om och skulle börja träna men snälla som dom är så bytte dom om igen och följde med och hjälpte mig med flytten ist). Åkte ner med nycklar till Regina som var hos brorsan och hämtade sina sista saker som inte fått plats här i hennes lägenhet med alla mina grejor här så nu är det också fixat :) En tur till syrran som skulle följa med och köra kärran eftersom jag aldrig gjort det och inte heller har nåt intresse av att lära mig :P På Ikea gick det jättefort eftersom jag Och Susanner gjorde iordning en lista igår på allt jag skulle ha och vart det låg så de va i princip in och ut och sen va de klart :) Iväg till lägenheten och lastade ut allt sen var kärran tillbaks på mindre än 2 timmar, det måste fan vara flyttrekord :) Det som inhandlades idag var en skitsnygg och go fåtölj, bäddsoffa, köksmöbel, tv-bänk, tv-bord och en byrå, bäddmadrass, spegel och en hylla till badrummet.

Körde hem syrran så hon fick hämta sin bil, när jag kom tillbaka hade Regina och Matti redan fått upp badrumshyllan samt fåtöljen och hade börjat med köksbordet :) Regina var ju tvungen att åka och jobba så vi dolade med resten, Adam och Johansson var snälla och kom tillbaks efter träningen och så tänkte vi bygga ihop soffan men det var fasiken ingen beskriving med, och med hundratusen ikeaskruvar så är det inte det lättaste att få ihop nåt utan beskrivning :P Men Bark och Matti skulle troligtvis åka in imorrn och fixa en beskrivning åt mig eftersom jag jobbar hela dagen så förhoppningsvis blir den klar imorrn :) Hur som helst så slöt Bark upp till lägenheten under eftermiddagen så vi hann börja med byrån också plus att soffbordet blev klart :) När vi tröttnat bjöd jag herrarna på jävligt god hamburgare och eftersom bilen skulle lämnas tillbaka till Vincent på Cheers så passade jag och Bark på att ta en öl och tjöta lite, mycket trevligt :) Och nu bör det bli natten för mig eftersom jag börjar jobba sju imorrn, men jag är inte särskilt trött, kan bara tänka på att jag vill greja iordning i lägenheten :)

Återigen kan jag även säga att jag är så hemskt glad att så många har hjälpt mig så mycket!

1 kommentar:

  1. Kul att du börjar komma i ordning :) får komma och kika någon dag.

    SvaraRadera